Adat Istiadat

Kenduren

Kenduren/ selametan adalah tradisi yang sudaah turun temurun dari jaman dahulu, yaitu doa bersama yang di hadiri para tetangga dan di pimpin oleh pemuka adat atau yang di tuakan di setiap lingkungan, dan yang di sajikan berupa Tumpeng, lengkap dengan lauk pauknya. Tumpeng dan lauknya nantinya di bagi bagikan kepada yang hadir yang di sebut Carikan ada juga yang menyebut dengan Berkat.

Carikan/ berkat

Tujuan dari kenduren itu sendiri adalah meminta selamat buat yang di doakan, dan keluarganya,

kenduren itu sendiri bermacam macam jenisnya, antara lain :

  • kenduren wetonan ( wedalan )  Di namakan wetonan karena tujuannya untuk selametan pada hari lahir ( weton, jawa ) seseorang. Dan di lakukan oleh hampir setiap warga, biasanya 1 keluarga 1 weton yang di rayain , yaitu yang paling tua atau di tuakan dalam keluarga tersebut. Kenduren ini di lakukan secara rutinitas setiap selapan hari ( 1 bulan ). Biasanya menu sajiannya hanya berupa tumpeng dan lauk seperti sayur, lalapan, tempe goreng, thepleng, dan srundeng. tidak ada ingkung nya ( ayam panggang ).

 

  • Kenduren Sabanan ( Munggahan )    Kenduren ini menurut cerita tujuannya untuk menaik kan para leluhur. Di lakukan pada bulan Sya’ban, dan hampir oleh seluruh masyarakat di Watulawang dan sekitarnya, khususnya yang adatnya masih sama, seperti desa peniron, kajoran, dan sekitarnya. Siang hari sebelum di laksanakan upacara ini, biasanya di lakukan ritual nyekar, atau  tilik bahasa watulawangnya, yaitu mendatangi makan leluhur, untuk mendoakan arwahnya, biasanya yang di bawa adalah kembang, menyan dan empos ( terbuat dari mancung ). Tradisi bakar kemenyan memang masih di percaya oleh masyarakat watulawang, sebelum mulai kenduren ini pun, terlebih dahulu di di jampi jampi in dan di bakar kemenyan di depan pintu. Menu sajian dalam kenduren sabanan ini sedikit berbeda dengan kenduren Wedalan, yaitu disini wajib memakai ayam pangang ( ingkung ).

 

  • Kenduren Likuran     Kenduren ini di laksanakan pada tanggal 21 bulan pasa ( ramadan ), yang di maksudkan untuk memperingati Nuzulul Qur’an. dalam kenduren ini biasanya di lakukan dalam lingkup 1 RT, dan bertempat di ketua adat, atau sesepuh di setiap RT. dalam kenduren ini, warga yang datang membawa makanan dari rumah masing2, tidak ada tumpeng, menu sajiannya  nasi putih, lodeh ( biasanya lodeh klewek) atau bihun, rempeyek kacang, daging, dan lalapan.

 

  • Kenduren Badan ( Lebaran )/ mudunan     Kenduren ini di laksanakan pada hari Raya Idul Fitri, pada tanggal 1 sawal ( aboge ). kenduren ini sama seperti kenduren Likuran,hanya tujuannya yang berbeda yaitu untuk menurunkan leluhur. TYang membedakan hanya, sebelum kenduren Badan, biasanya di dahului dengan nyekar ke makam luhur dari masing2 keluarga.

 

  • Kenduren Ujar/tujuan tertentu   Kenduren ini di lakukan oleh keluarga tertentu yang punya maksud atau tujuan tertentu, atau ayng punya ujar/ omong. Sebelum kenduren ini biasanya di awali dengan ritual Nyekar terlebih dahulu. dan menu wajibnya, harus ada ingkung ( ayam panggang ). Kenduren ini biasanya banyak di lakukan pada bulan Suro ( muharram ).

 

  • Kenduren Muludan   Kenduren ini di lakukan pada tanggal 12 bulan mulud, sama seperti kenduren likuran, di lakukan di tempat sesepuh, dan membawa makanan dari rumah masing- masing. biasanya dalam kenduren ini ada ritual mbeleh wedus ( motong kambing ) yang kemudian di amsak sebagai becek dalam bahasa watulawang ( gulai ).

 

Tilik Luhur

Luhur –

Têmbúng dwipúrwå lêluhúr såkå têmbúng linggå luhúr kang têgêsé dhuwúr. Kabèh kuwi miturút kontèks kang sumadhiyå. Déné lumrahé têmbúng luhúr kuwi ugå ngêmót råså wigati, bêcík lan utåmå. Akèh têtêmbungan kang nggunakaké têmbúng luhúr, kayåtå: budi pakarti luhúr, marsudi luhúr, pangudi luhúr, pawiyatan luhúr, majlís luhúr. Uga akèh jênêng kang nganggo têmbúng luhúr, kayåtå: – Luhúr Pambudi, – Luhúr Winasís, – Warsitå Luhúr, – Sri Luhúr Wigati. Têmbúng lêluhúr pådhå karo luhúr-luhúr, atêgês dhuwúr-dhuwúr, yåiku kang ånå ing dhuwúr-dhuwúr. Sabanjuré têmbúng lêluhúr minångkå istilah wóng tuwå sapandhuwúr kang wús nurúnaké. Lêluhúr kuwi ånå sing isíh sugêng, ånå lan akèh kang wís murút ing kasidan jati. Awaké dhéwé iki pådhå duwé lêluhúr yåiku wóng tuwå sakalórón, båpå lan biyúng. Dadi, båpå biyúng ånå båpå biyungé. Båpå biyungé båpå biyúng iyå ånå båpå biyungé, mangkono sapandhuwúr. Síng wís pådhå omah-omah, duwé bojo, gadhah sémah, kagungan garwå (garbhå) wóng tuwané dadi papat. Wóng tuwå såkå awaké dhéwé loro, lan wóng tuwa såkå sisihané uga loro. Wóng papat kuwi mêsthi wóng tuwané wólu. Wólu aran êmbah, simbah utåwå éyang. Êmbah wólu kuwi wóng tuwané mêsthi nêmbêlas. Nêmbêlas kuwi aran buyút. Sapandhuwúr wóng tuwané buyút cacah têlúng pulúh loro, arané canggah. Lêluhúr sandhuwuré yaiku warèng, cacahé ånå sêwidak papat. Têrusé udhêg-udhêg, ånå satus wólu likur. Banjúr gantúng siwúr, róng atús sèkêt ênêm. Gropak sénthé limang atús rolas. Kandhang bubrah sèwu pat likúr. Ing ndhuwuré manèh dêbóg bósók, ånå róng èwu patang pulúh wólu. Sabanjuré têkan tataran 11 gunggungé wís ånå patang èwu sangang pulúh ênêm, kuwi diarani galíh asêm. Mangkono satêrusé sandhuwuré. Mångkå saupåmå salah siji såkå kasêbut lêluhúr kuwi ora tinitah ing alam padhang iki, aliyas ora èksís, wósé ora sugêng ing ndonyå iki, lha åpå awaké iki ånå? Mulå prayogané pårå lêluhúr kasêbut kinúrmatan, dimúlyakaké, cinandhi ing salumrahé. Awaké dhéwé iki ing saiki lan ing mêngkoné iyå pådhå dadi lêluhúr; lêluhuré pårå anak, putu, buyút, canggah, warèng, udhêg-udhêg, gantúng siwúr, gropak sénthé, kandhang bubrah, dêbóg bósók, galíh asêm, sartå trah tumêrah turún tumurún mênggênêrasi amangún lan ambangun tuwúh, nuhóni darmané uríp. Iku laku jåntrå jlèntrèhíng ngauríp síng såpå ora ngluhúraké pårå lêluhuré, pantês baé ugå ora diluhúraké déníng kang binakal lêluhúr sartå turún-turúné.Bêbrayan sadonyå iki duwé cårå lan adat dhéwé-dhéwé tumrap ngluhúraké pårå lêluhúr. Ånå síng tilík kubúr, bêrsíh kubúr, rêsík kubúr, kirím dongå, wilujêngan mêmulé utåwå nyandhi, wilujêngan ruwahan, ziarah, misa arwah, ngêsúr tanah, nêlúng dinå, mitúng dinå, matang pulúh, nyatús, mêndhak pisan, mêndhak pindho, nyèwu, kól, haúl, lan sajinisé kuwi. Sanadyan wús sawatårå suwéné anggóné sédå (1350) éyangé, Gayatri; Hayam Wurúk nganakaké pangêtan ing taún 1362 aran sraddha. Sarirané ingkang éyang ginubah ginambar måwå rêróncèn ing kêmbang, sarta winarnå (dicritakaké) munggúh labúh labêté åpå déné åpå baé kang bisa tinulad tinuladhå dadyå sudarsanèng têdhak turún-turuné (Nêgarakêrtagama; Pararatón). Ing bêbrayan nganti tumêkå saiki isíh katón lan karåså nuwansa pèngêtan kang kadyéku. Bêbrayan isíh pådhå nyraddha, nyraddhan (nyadran) sarta anawúng lan anawúr kêmbang, sêkar; pådhå ngêmbang utåwå nyêkar. Pårå mitra ing ngrikå, Amérika, ing sasi Novèmbêr pådhå balík ndésané dhéwé-dhéwé, saprêlu bêbarêngan karo kulawargå kulawangså kulabråyå nglêksanani silaturahmi karo síng isíh uríp, matúr nuwún marang Gusti Allah awít sakèh sakabèhíng bêrkah kang ruméntah marang pårå tinitah, kanthi pangêtan Thanksgiving Day, kalayan angalimputi ngluhúraké pårå lêluhúr, kang tandhês tundhóné angluhúraké Hyang Mahaluhúr, luhúr-luhuríng ngaluhúr, sangkan Paraníng Pårå Lêluhúr.
 Déníng : Sudi Yatmånå  ( soko File Ki Demang/ http:www.ki-demang.com )

 

 

 

Nyadran lan Lêluhúr

Råmå Sudi Yatmånå njlèntrèhaké bab lêluhúr kanthi gamblang. Lêluhúr pådhå karo luhúr-luhúr, yaiku kang ånå ing dhuwúr-dhuwúr. Ånå síng nyêbút, pårå éyang síng wís sédå utåwå surúd ing kasédan jati. Wóng Jåwå ugå ånå síng nyêbút, pårå éyang síng wís kóndúr ånå ing têpêt suci, lokåbåkå utåwå alam kêlanggêngan. Ing tlatah Surakartå, ugå ånå síng nyêbút éyang síng wís suwargi. Amargå pêrcåyå mênåwå arwah éyangé wís munggah ånå ing suwargå. Tradisi nyadran tumrap wóng Jåwå dianggêp pêrlu lan pêntíng. Umumé ditindakaké ing sasi Ruwah (såkå têmbúng arab arwah), sêpulúh dinå sadurungé ngibadah påså, akèh kang pådhå nyêkar pårå lêluhuré. Råmå Sudi Yatmånå ngétúng siji mbåkå siji wiwít såkå båpå biyung têkan sapandhuwuré. Ånå ing ngèlmu Kêjawèn, wiwít anak lan båpå biyúng sapandhuwúr sinêbút sêjarah rolas síng gunggungé kabèh ana 4094 (patang èwu sangang pulúh papat). Pilahané,
  1. båpå biyúng (2),
  2. mbah / kaki – nini(4),
  3. buyút (8),
  4. canggah (16),
  5. warèng (32),
  6. udhêg-udhêg (64),
  7. gantúng siwúr (128),
  8. gropak sénthé (256),
  9. têbu sinósóg (512),
  10. pêtarangan bubrah (1024),
  11. amún-amún (2048).
  12. Tradisi Jåwå pancèn unik nduwèni ngèlmu síng mènèhi pêpélíng marang anak (putu) supåyå ngêrti marang lêluhuré. Anak dikêkudang supåyå ngêrti båpå biyúng síng ngukir jiwå ragané. Sabanjúré digulå wênthah supåyå ngêrti marang mulå bukané wiwít mbah, mbah buyút, canggah, warèng lan sapêndhuwuré. Ånå sêsêbutan liyané, supåyå anak putu ngêrti sarasilahé. Sawisé ngêrti, diwêlíng supåyå dipêpundhi, amargå kabèh mau pêpundhèné. Ing sasi ruwah iki akèh pêpundhèn síng disowani lan dirêsiki. Nyadran tumrap wóng Jåwå dianggêp wigati, amargå ånå bab kang sambúng karo tradisi spiritual. Istilah tradisi, mulå bukané såkå têmbúng latin tradere utåwå traditio (båså mancané transmit, handing down) , têgêsé “maríngaké såkå ndhuwúr”. Síng diparingaké babagan kang nduwèni nilai kang adi (luhúng, luhúr). Tumuruné bab kang adi mau ånå síng wujúd piwulang (ajaran,dóktrin) réligi, nangíng ugå ånå kang wujúd piwulang métaphisika. Ånå ing jagad Kêjawèn akèh bangêt tradisi síng ånå sambúng rakêté karo slamêtan. Clifford Geertz, síng nulís buku “Abangan, Santri, Priyayi dalam Masyarakat Jawa”, gamblang anggóné ngandaraké bab slamêtan ing masyarakat Jåwå. Akèh bangêt tåtåcårå slamêtan síng dianani ing padésan tlatah Mójókuthó (Paré) Jawa Timur. Tradisi síng gêgayutan karo slamêtan lan lêluhúr, ugå di jlèntrèhaké déníng Koentjaraningrat ing bukuné “Kêbudayaan Jawa”. Masyarakat síng ngrasúk faham (théologi) Jåwå pådhå nindakaké upacårå nyadran ing sasi Ruwah supåyå pådhå ora lali marang asal-usulé. Råmå Sudi Yatmånå kanthi pratitís nyêbút tilík kubúr, bêsík kubúr, rêsík kubúr, kirím dongå, slamêtan, mêmulé utåwå nyandi, ruwahan, ziarah, misa arwah, ngêsúr tanah, nêlúng dinå, mitúng dinå, matang pulúh, nyatús, mêndhak pisan, mêndhak pindho, nyèwu, khól lan sapituruté. Kêjåbå såkå iku, ugå nyêbút upåcårå sraddha minangka pèngêtan sédané Gayatri déníng Prabu Hayam Wurúk ing tahún 1362. PJ Zoetmulder ånå ing buku Kalangwan ugå nyritakaké bab upåcårå sraddha kanggo mèngêti sédané Tribhuwana Tungga Déwi ånå ing tahún 1350. Upåcårå sraddha minångkå pèngêtan raja-raja síng wís pupút yuswå ugå sinêbút ing kidúng Banåwå Sêkar, nganggo ubå rampé wujúd baitå (prau) síng digawé såkå kêmbang (púspå, sêkar). Ya amargå såkå upåcårå iku, síng diarani nyadran saka têmbúng sraddha, nyraddha, nyraddhan, têrús dadi nyadran. Tradisi nyadran ora biså pisah karo kêmbang utåwå sêkar. Mula ånå istilah nyêkar pårå lêluhúr nganggo ubå rampé menyan, kêmbang (mawar,

    kênångå, mlati, têlasih lan liya-liyané). Ånå ing bêbrayan, kêmbang dadi pratåndhå (lambang, simból) sêsambungan utåwå taliråså trêsnå, asíh, dúhkitå, sungkåwå lan liya-liyané. Tradisi nyadran pranyåtå wís lumaku wiwít jaman Måjåpahít nganti saiki. Pakúrmatan kanggo lêluhúr isíh lêstari têkan saiki lan dipêpêtri déníng masyarakat, khususé ing tlatah padésan. Nyêkar ing sasi Ruwah nduwèni suråså utåwå wulangan marang anak putu supåyå pådhå trêsnå lan élíng marang lêluhúr. Tradisi nyadran (bêsík kubúr, tilík kubúr) ngélingaké tumrap såpå waé supåyå pådhå ngêrti marang pårå lêluhúr síng saiki wis ånå ing alam kubúr. Babagan tilík kubúr utåwå ziarah pancèn dipratélakaké ånå ing agåmå Islam supåyå pådhå kèlingan bab pati. Bab pati ånå sêsambungané karo bab uríp síng ora suwé. Paribasané kåyå wóng mampír ngombé. Mulå ånå têmbang Dandhanggulå síng muni: “Sanépané wóng uríp puniki, anèng ndonyå iku umpamanyå, múng kåyå wóng mampír ngombé, umpåmå manúk mabúr, lêpas sakíng kurunganèki, pundi méncókíng bénjang, åjå kóngsi klèru, umpåmå wóng njan sinanjan, ora wurúng mêsthi bali mulíh, mríng asal kamulanyå”. Minångkå dudutan : nyadran iku ngluhúraké lêluhúr kang tundhóné supåyå élíng lan manêmbah marang Kang Maha Luhúr.
    Déníng : Sutadi Pangarså Pêrsatuan Pêdalangan Indonesia Komisariat Jawa Têngah
     

     

 

 

 

 

41 tanggapan

28 10 2008
cah bayeman

nek kenduren nyong ya biasa uwis, ora kaget maning, jan paling maen nek wulan saban tekane badan, kenduren gelem nggal dina,, hehehhehehhe,,,, mangga dilanjut.

28 10 2008
Gareng Cilik

nek nang nggonku kenduren sing akeh nek wulan sura, biasane nang nggone pak Sankarta akeh wong perlu,,
akeh carikan ana iwake,, hehehheheheh

30 10 2008
shunichirou

weleh2

iwak nang kenduren desa karo tuku nang warung kene koh rasane beda banget ya……..

30 10 2008
Gareng Cilik

:D ya beda Nar, sing jenengane Iwak berkat/ carikan kuwe di dongani sing angel – angel, makane dadi lewih enak :D

4 11 2008
dito06

Kulonuwun…Sedulur’s…ngomong2 kenduren jan aku dadi mak cleguk…iya apamaning nek nang daerahku pas wulan sura…halah jan pokoke ora usah masak temenan mbendina pada kendurenan teus kadang2 ana sing dobel 3…huuuuKang Gareng nek nanggone rika apa padapaora nek sasi sura tiap gang mesti ana sajen e….nong mbien seneng banget mangkat sekolah wsuk2 jam 3 mruput karo njukuti gedang ambon tiap gang jannnn…kewenangan ewongaku mlayune banter banget ..hahahhaa dadi kelingan cilikane inyong kiyelah…

7 11 2008
Gareng Cilik

Mangga… Kang Sugi..
watulawang, peniron, logandu kuwe pancen adate esih turun siji mau – maune
dadi ya ora beda adoh kang,, kaya dewek jane kiye esih tunggal luhur, mulane lewat sarana ini kita akrabkan masyarakat di desa2 sekitar kita, dan bisa menjadi media komunikasi antar desa.

23 11 2008
Wasim Pengaringan

ngomong 2 kenduren, kan q pertama kenduren jenenge wedalan….nah ujarku kwe nylameti dalan….he….he…heee……trus pas mbutele godong jatine bedah..pokoke pating mbedodod….

24 11 2008
Gareng Cilik

kang Wasim, hehehheehh… cokan kenduren juga yahhh..
jamane nyong nang watulawang wis kulina kang, nek kenduren wedalan kuwe mesti nggo wakil ramane. tapi nek kenduren sing ana iwake biasane ramaku sing mangkat,, :(

24 11 2008
Gareng Cilik

Nek nang nggone kang Suhar ana kenduren ora yahh,, ?

24 11 2008
Kang Wasim

ya mabreng wis kulina kenduren ya ra mawi di prentah, pokoke ku nganti apal dinane, kan nek wedalan nang nggonku wis apal dadi mung nganggo kentong…pa maning sing ana inggkunge…gasiiiiiiiiiik

28 03 2009
hasanmem

asik oii,. kemutan kendurenan nag me tanggane dadi,.

31 03 2009
Gareng Cilik

:D tukang kenduren ya kang…:)
niki mas sinten nggih ? saking pundi ? salam kenal

29 08 2009
mas tholet

apa maining enyong kon mangkat kendure,..yah paling seneng…apa maning kon mbagi ingkung…he he he

15 12 2009
septi

menarik sekali ya tentang adat istiadat di suatu desa ini……. salam kenal buat semua ya ….,

25 12 2009
Gareng Cilik

salam kenal kembali buat Septi, :)
kalau berkenan melihat secara lagnsung silahkan datang ke desa kami

10 01 2010
pernikahan adat

Saya sangat tertarik dengan adat istiadat kita, oleh karena itu saya membahas tentang budaya pernikahan adat yang ada di Indonesia, mohon masukan dan dukungannya ya makasih :)

2 02 2010
sardiyanto

ya ayuh lah pada kenduren maning,kae mau sapa sing nabuh kentong…. hidup bayeman

9 02 2010
Gareng Cilik

@ Pernikahan adat:
memang adat Jawa memang adiluhung, perlu kita lestarikan
mari kita dukung gerakan – gerakan yang bisa nguri2 adat..
kalau tentang pernikahan adat jawa, saya sendiri juga belum paham.. mari sama – sama cari sumbernya

@ kuthuk, kenduren aring umaeh kaki bayan

13 04 2010
S Gayodh K

NEK AQ YA PD BAE RA KAGET…. MBIYEN KADANG NGGAWA CARIKAN NGANTI SAPULUH SA WENGI, SEBAB ANU KARO NGGAWAKNA BANDULAN NGGONE TANGGANE. EYUH PADA KENDUREN

26 07 2010
ruben djokarto

sugeng siang sedulurku kabeh, aku songko Suriname tinapie turunan jowo.
Nang Suriname sasie ruwa kirim pamudji teroos ngenengke gelar kawiludjengan kintu sesaji.

nggih, sugeng tetepangan mas, ono nomer kontak/ email ?

30 05 2011
Corrinne Burrowes

Kulonuwun…Sedulur’s…ngomong2 kenduren jan aku dadi mak cleguk…iya apamaning nek nang daerahku pas wulan sura…halah jan pokoke ora usah masak temenan mbendina pada kendurenan teus kadang2 ana sing dobel 3…huuuuKang Gareng nek nanggone rika apa padapaora nek sasi sura tiap gang mesti ana sajen e….nong mbien seneng banget mangkat sekolah wsuk2 jam 3 mruput karo njukuti gedang ambon tiap gang jannnn…kewenangan ewongaku mlayune banter banget ..hahahhaa dadi kelingan cilikane inyong kiyelah…
+1

30 05 2011
Gareng Cilik

monggo Corrinne, ya pada bae kuwe jaman cilikanye nong lah..
hehhe nuwun sewu asale pundi nggih ?

16 08 2011
RM bumi notosuwiryo kajoran

sedih sekali aku,anak2 muda trah mbah agung kajoran makin sedikit (hampir punah?) yg ikhlas menjalani ajaran2 kasepuhan2&tarekat hidup sejati ala mbah agung kajoran,aku lahir dijakarta besar dijakarta akhirnya benar2 dpt merasakan mamfaat riil (nyata) menjadi alat utk meraih hidup sukses/jumeneng!!!! tunggu kedepan gebrakanku membuktikan ilmu2 kasepuhan benar2 sgt bermamfaat di dunia dan jd jln hidup waro meraih ridho allah swt

16 08 2011
RM bumi notosuwiryo kajoran

rdn dnsari(mbah agung kajoran) adalah nama lain panembahan rama/raden kajoran”ambalik” aku berasal dari genetik beliau/ginecolgy/trah/putro wayah, adalah seorang pujangga besar dijamannya,selain mursyid tarekat,sgt disegani,punya keberanian mendobrak tirani kelaliman penguasa amangkurat&penjajah belanda,ayo trs berjuang trah kajoran trah pjuang sejati seperti kanjeng nabi kita melawan tirani kemusrikan,mari berjuang utk hidup penuh mamfaat saudara2ku semua,bravo trah mbah agung bravo pejuang bravo mas grng 88

24 08 2011
artav

Salam, ini merupakan kunjungan pertama saya, memang saya belum mengerti benar tentang topik yang anda bahas, namun stelah membaca tulisan anda, pengetahuan saya tentang adat istiadat di Indonesia semakin betambah, sungguh menakjubkan. Saya salut dengan blog anda, salam hormat saya artav 2011.

1 10 2011
IMAM

pancen budoyo kenduren iku apek ngraketake saduluran….soale mangan gratis bareng-bareng uuuenak tenan podo ono ndesaku yo ngonoe….

24 10 2011
Gareng Cilik

matur nembah nuwun/ Terima kasih kepada mas Noto Suwiryo, yang sudah sempet mampir ke blog ini, salam kenal dan mari bersama2 bertukar informasi, ya saya akui di daerah saya masih kentel adat/ tradisi kasepuhan mas, untuk informasi tentang Mbah Agung Kajoran saya sendiri masih belum mengetahui banyak, tentang asal-usulnya.. mari bersama2 kita gali informasi, suwun

Artav, terima kasih atas kunjungannya

Imam, nggih mas, hehehehe, matur suwun sampun kerso pinarak

26 10 2011
mas bumi notosuwiryo

alhamdulilah dimas grg 88: sebagian besar penduduk putrowyah mbahlugu/mbah agung di daerah karang tengah,watulawang,peniron,kajoran,seling,sambeng,pencil,kaligending,kali kudu dll tempat sy akui sebagai saudara sy lhir btn,tolong doakan sy yg sdg menyusun sejarah mbah agung dan menggali mamfaat dari suritauladan beliau plus ajaran2nya yg begitu sgt sy cintai nanti sy sempatkan main kewatulawang,sy senang dimas membuka blog ini

matur suwun man Bumi, di tunggu kedatangannya dan di tunggu sejarahnya yang runtut..
mas, minta nomor telpon dong, bisa sms ke nomor di profil saya
terima kasih

26 10 2011
mas bumi notosuwiryo

terus lanjutkan bloq ini,nanti sy pituturkan utk bhn kajian sejarah peninggalan/karya asli pnmbhn kajoran “serat centini” yg ada skrg ini sdh ditambah2i/disadur oleh snn pakubuwono 5 ,gmn boleh???

di persilahkan mas, malah sangat diharapkan, terima kasih

19 11 2011
fika

(y)

20 02 2012
Sepsianto

menawi sislsilah keluarga dumugi teng Putu mawon jaman sameniko sampun podo mboten tepang, nopo malih menawi dumugi Buyut, udeg udeg , gantung siwur. kayane sih udah pada kawin mengawinkan, lah wong kadang Anake pamane, karo tuane be pada mbojo. tapi bagus mempertahankan tradisi sehingga itu bisa terjaga dengan baik. seperti yg di blog ini minimal Anak cucu kita bisa tahu sejarah,istilah kejawen.

Kagem mas Sepsianto matur suwun sampun mampir..
saya juga sedang menunggu yang sedang menggarap sejarah dan silsilahnya utk Mbah Agung Kajoran, Klo dari urutan saya sendiri sampai ke Mbah agung si masih tau, tapi klo anak keturunan nya ya buta mas heheh

18 04 2012
einemaedchen

maturnuwun nggo infone..bisa dadi refernsi go tugas kalian ngenalna budaya kawa, khususe kebumen maring wong akeh(umume wong liyan jawa)

19 04 2012
Gareng Cilik

Nggih matur suwun …
mari sama2 kita lestarikan kebudayaan jawa biar tidak punah

19 04 2012
Gareng Cilik

untuk BLog Desa Watulawang sudah pindah alamat ke: http://www.desawatulawang.wordpress.com

7 05 2012
putut songgo buwono

Kulo nuwun tepangaken kulo Putut Songgo Buwono
Suwargi simbah buyut nate ngendika menawi kulo punika trah saking kajoran.
mbah canggah naminipun Raden Setjoduto.
mbok bilih kulo saged angsal pawartos bab trah kajoran ,nyhuwun tulung dipun share.nuwun

7 05 2012
Gareng Cilik

matur nuwun kagem mas Putut ingkang sampun kerso mampir wonten panggenan mriki …
menawi Trah Kajoran pancen sampun mberarah, pun wonten teng pundi-pundi …
kulo mawon dereng gadhah silsilah/ cerita ingkang kumplit lan runtut babagan Mbah Kajoran, sing kagungan monggo dipun share.
kolo wingi wonten sing saweg nyusun mas, sak mangke nek sampun dados, kula share wonten mriki.

nuwun lan salam kenal

14 07 2012
satim

assalamu’alaikum wr. wb .

tolong dibantu mas gareng, ceritakan tokoh babagan desa ndiwung sampai generasi ke 8 dari silsilah mbah agung/mbah lugu. bapak saya lahir di diwung bernama ganawi sekarang narawi, dan saat ini tinggal didesa seling/penosogan/sambeng. menurut informasi dari bapak saya, saya masih keturunan mbah agung generasi ke 8 tapi saya belum tau secara detailny. mohon bantuanya

terimakasih dan salam kenal dari saya satim

tolong balas ke email saya satim_utaliya@yahoo.co.id

30 07 2012
Ridho

artikel nya bagus.. tapi aq ngak tw arti nya.. hehehe

27 09 2012
Nadiaananda

Makasihhh,, akhirnya aku tahu juga deh se sangat bermanfaat,, thanks

1 10 2012
Gareng Cilik

wa’alaikum salam wr wb mas Satim,
matur nembah nuwun sampun kerso mampir teng blog mriki, kulo wekdal sak niki nembe ngertos ingkang nurunaken dhateng kulo, nggih mangke kulo usahakaken madosi silsilah ingkang dumugi dhateng panjenengan, suwun

1 10 2012
Gareng Cilik

Nadia, sama2, maaf keturunan jawa juga ? tinggal dimana ya ?
suwun

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s




Ikuti

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: